Korleis påverkar Grieg sin musikk oss i dag? Dette spørsmålet har studentar på
faget musikkformidling ved Griegakademiet i Bergen tatt tak i.
Gjennom dramatiske improvisasjoner til musikk av Grieg,har fantasi, tanker, følelsar
og assosiasjoner fått fritt spelerom.
Saman med regissør Aleksandra Fladaas har studentane utarbeida ei forestilling
med små dramatiske tablåer og musikk, der studentane sjølve er skodespelarar og
musikarar. Her kan du oppleve romantikk til havs, sjalusidrama på den lokale kroa,
kvardagsdrama ved frukostbordet – alt overvaka av Grieg sjølv.
Med humor, ironi, varme og respekt har studentane laga ei noko uvanleg forestilling
i Griegåret.
Studentane meldar at dei har valgt ein så vidt original form i forestillinga
av tre hovudgrunnar:
1. Musikk kan forståast utan ord.
2. Griegs musikk er alltid moderne
3. Griegs musikk er alltid ung.
Dei unge musikarane vil i Grieg-programmet freista å unngå dei vanlegste flosklane
og dei mest forslitte formane. Dei vil forsøka å forhalda seg til Grieg på ein
fri måte, som til ein frå deira eigen tid, ein jamnaldrande. Dei vil forsøka å
gløyma orda ”riktig og feil”, ”mogleg og umogleg” og heller sleppa sin fantasi
og sin humor laus.
Programmet er berekna på det mest varierte publikum.
"Me vonar at både kjennarar og nybyrjarar kan få ein festleg oppleving med mykje
smil og behag gjennom Griegs musikk!" skriv utøvarane.
Om Alexandra Fladaas - musikkteaterregissør
Alexandra Fladaas er født i Moskva i 1961, og hun har diplom fra Det Russiske
Akademi for Teaterkunst (RATI) i Moskva i 1985. Hun jobbet etter endt utdannelse
8 år ved samme akademi som pedagog og regissør. Siden har hun vært fast ansatt
som regissør ved Dubrovka-teatret i Moskva, i Collegium Musicum ved Konservatoriet
i Moskva og ved dramateatret Vernisazh. Hun har siden midten av 1980-tallet satt
opp omkring 20 forestillinger innen forskjellige sjangre innen musikk- og dramateater.
Fladaas har vært bosatt i Norge siden 1990. Her har hun blant annet regissert
to oppsetninger i samarbeid med Bergen Barokk: J.N. Bachs kantate ”Der Jänische
Wein und Bierrufer” for festivalen ”Moskovskoje dejstvo” i Moskva i 2002 og en
pastisj over J.C. Pepuschs musikk ”The Lonely Shepherd” for Osafestivalen på Voss
i 2005.
I 2002 satte hun, sammen med studenter ved Griegakademiet, opp H. Purcell’s opera
”Dido og Aneas” og i 2006 igjen sammen med GA-studenter og BFO W.A. Mozarts ”Der
Schauspieldirektor” (dir. Henry Litton).
I 2005 startet hun, sammen med musikalsk leder Ingrid Eriksen og en gruppe vokalister,
tidligmusikkteatret Perola Barocca, hvor hun er teatrets kunstneriske leder. Siden
oppstarten har de satt opp 3 forestillinger: En pastisj over C. Monteverdis ”L’
incoronazione di Poppea”, en pastisj over W. Shakespeare med H. Purcells musikk
kalt ”Venus’ Prey”, samt Pergolesis opera ”La Serva Padrona
Medverkande
Ingrid Berg -piano
Erlend Brønbeck- piano
Tor Erik Seime Pettersen - piano
Øyvind Solheim- percussion
Wibeke Wetaas- sang
Kai Hansen- akkordeon
Simen Krogstien Lagesen - bass
Regi - Aleksandra Fadaas
Lys- Marius Børsheim
Produsent- Laila Kolve
"Det var ein gong - Grieg ein liten kjempe" vert framført onsdag 2 Mai kl. 19.00 på prøvesalen, Griegakademiet- Institutt
for musikk, UiB.
|